Röda huset i Årjäng

Rätt så sommarvarmt i dag också. Härligt! I dag har jag skickat Returns årsredovisning vidare och så har jag beställt bilder och vykort av Marja i Myroms illustrationer till min sagobok om Rosa, Lyckans ko. Det är en verklig berättelse om min barndoms kor illustrerad av Marja i Myrom.

 

Ja, det är verkligen skillnad på vad jag skriver  - om hologram, icke lokalt och vad som händer när vi dör och så en alldeles ”riktig” sagobok.

 

Vi Claror, kvinnliga företagare i Årjäng, har ju bildat en grupp som skall ha försäljning i Röda huset under juli och augusti. Nu på lördag den nionde startar vi upp och så får vi se om det blir några besökare. Vi hoppas givetvis att allt fler skall hitta till Röda huset, som vi hyrt av kommunen.

 

Och sedan måste jag förstås fortsätta att läsa, jag har en bunt liggande på långa soffan. Jag skall först noggrant läsa in vad Amit Gosvami , Russel Targ och alla de andra som bidragit till min nya bok skrivit.

Genom att finläsa vad allesammans har skrivit får jag nya idéer och vinklingar – liksom PSI spåret som Göte skrev om och dess kopplingar inom fysiken. Lokalt eller icke lokalt? Ja, det är frågan…


Min blogg finns också på min hemsida  www.ingridfredriksson.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0