Invänta sin själ

Nytt fräscht år som börjar med härliga helgdagar då man får tid att invänta sin själ, som en lärare sa en gång för längesedan. Han talade om hur viktigt detta var, att invänta sin själ. Och det är klart, vi rusar fram i livet så stillheten och eftertanken hinner kanske inte riktigt med.

I går fick jag en inbjudan till Stockholm. Den måste jag nog tacka ja till. Det kan vara skönt att slippa bo på vandrarhem också, som jag brukar göra när jag är på Regionala Etikprövningsnämndens sammanträden i Uppsala. Det går jättebra, man skall ju bara sova över där och så är det nära Centralen också. Nu är det ju så kallt också så jag behövde ta pälsen också, men den passar liksom inte bland ungdomarna på vandrarhemmet. Den har annars en högst speciell historia. Det var i rea-tider jag gick förbi en pälsaffär på Drottninggatan i Stockholm. Affärsinnehavaren såg hur jag tittade in i affären och kom och låste upp dörren. Plötsligt fick jag för min inre syn se en svart mink i en ståltrådsbur, minken tittade på mig och sa "ta mig med", vilket jag gjorde.

I dag skall jag gå igenom alla de författare som har skrivit sina kapitel helt färdiga till min bok. Dessutom med foto och "om författaren". Det fattas dock fortfarande ett par kapitel så jag får kanske skriva påminnelsemail till dessa. Skönt i alla fall att jag har så många kända namn helt klara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0