Ett etiskt företag

Så var jag då lyckligt hemma från några roliga och intensiva dagar  i Kungliga Hufudstaden. Jag var ju inbjuden till en dam – nej tjej, passar bättre, som jobbade som man skall göra vid 79 års ålder. Minst halvtid som psykoterapeut och därtill var hon distributör för Nu Skin. Hon delade frikostigt med sig  så jag blev bjuden på hudvårdsprodukter och mat som man mådde bra av. Sedan var det företagets Kick –off på söndag och öppet hus på måndag. Helt otroliga människor!

 

Nu Skin är ju ett börsnoterat nätverksföretag,  som har 200 egna forskare – de bästa i världen. De arbetar efter filosofin  All of the good, none of the bad” och är ett etiskt företag. Företaget har mycket hög likviditet- en aktie som gick upp 200 procent under nedgångsåret  2009  och ger massor med matpaket till svältande barn. De ställer också upp när det händer naturkatastrofer – som  tsunamin, där var de den tredje största givaren efter USA och Sverige.  Det skulle inte förvåna mig om de nu engagerar sig i jordbävningen på Haiti.

 

Det var ju cancerläkarna Morré som kom underfund med orsaken till åldrande,  i varje cell bildas det fria radikaler som bryter ned och på så sätt bidrar till att cellen åldras. Genom att förhindra detta kan man hindra åldrandet , åtminstone i huden och huden är ju vårt största organ. Nu Skin har också näringspreparat som kroppen verkligen tar upp och nu forskar man på att förhindra åldrandet i kroppens alla celler.

 

Jag måste säja att allt talar för Nu Skin – jag blev helsåld för detta – ett etiskt företag dessutom. Etiken har liksom lyst med sin frånvaro i det mesta jag mött hittills. Nu möter jag människor som lever som de lär. Helt underbart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0