Julstök och julfest

Brevet från Russel Targ med "signed release" gjorde mig extra glad denna vecka. Likaså emailet från Amit Goswami som befann sig i Indien. Han har nog litet skönare klimat där än vi har här. Men dagarna går ju så himla fort i alla fall!

Nu börjar i alla fall pappren bli ordnade till jul. Och i går kväll var det julfest i skolan, numera friskolan där mina barnbarn gått och mina barnbarn numera huserar. De skriver egna pjäser och spelar upp för publiken. I år handlade det om Signebytomten, en grabb som gömde sig i en stor och något sliten resväska som hade adresslapparna och den röda lappen med "heavy" kvar. Tomten reste över hela världen och mötte olika jultraditioner.

Ja, det var förstås min resväska som lånats ut. Men litet spännande är det... Undrar om litet tomtekänsla finns kvar i väskan... Det känns i alla fall så när jag fick den tillbaka.

Vädret skall vi bara inte tala om - åtminstone inte om man som jag gillar sommaren bättre. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är vackert. I går kväll var det rent och vitt med snöböjda björkar ned över vägen. Jodå, det blev strömlöst ett tag i natt också men det var lagat i morse, så nu har vi ljus och värme. Nu går vi verkligen mot jul också.Trots terrorhot hoppas jag på en lugn och fridsam jul över hela världen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0