Farliga läror och advent

I dag är det tredje advent. En riktig vinterdag med snö och strålande sol. Men, i TV är det extrarapporter om självmordsbombaren som tack och lov misslyckades får man väl säga. Bara en av sju laddningar hade exploderat. Vad är det för läror som ligger bakom? Inte i någon religion talas det om våld och skada som ett sätt att göra det goda.

Förra lördagseftermiddagen gick jag just på Drottninggatan och Olof Palmes gata. Det är nog rätt skönt att vara hemma i Värmland igen! Även om det är julstök och papper så in i norden. Jag är nog litet slarvig för det blir liksom allting överst. Och så städar jag skrivbordet och pappershögarna några gånger om året. Då blir man påmind om ett och annat som hänt under året.

Nu börjar jag bli litet nervös också för direkt efter jul måste jag ha alla kapitel med biografier och "signed releases" klara och skicka in mitt manus Consciousness Through the Looking Glass till McFarland. Men det var så sant, jag måste hitta på ett mer talande namn för den ville McFarland. Oj, oj vad skall det vara?

Matbröd (60 matbrödskakor) och lussekatter i alla former har jag bakat och i går var barnbarnen här och vi gjorde julkorv. De var jätteduktiga! I dag har jag mailat till Amit Goswami och Elizabeth Raucher ang. "signed release". Klockan tre vaknar de väl och får en hälsning från vintriga gamla Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0