40 kr för promenaden

Ja, då var jag lyckligt hemma i Värmland från Kungliga Hufvudstaden. Bussarna går i alla fall! Men det var snöslask och grus som fastnade i hjulen på resväskan. Och böcker är tungt det! Så jag tänkte att jag skulle gå igenom tunnelbanan där det i alla fall var barmark. Förra gången gick det bra, men jag kunde ju inte låta bli att tänka på sketchen där någon skulle gå igenom tunnelbanan men blev stoppad för man måste ha biljett först.

Vet ni vad som hände? Jo, jag fick betala 40 kr för att komma till Centralen! Annars fanns det ju en gata att gå på! Jag försökte förklara att det gick inte för hjulen på väskan, men enligt reglerna skulle jag betala. Laglydig (och bekväm) som jag är betalade jag! Man kan ju undra vad man får för pengarna!

Det blev i alla fallen mycket lyckad författarafton! Efteråt gick vi och åt på Söders Hjärta, jättegott var det och trevlig personal. Sedan följdes de flesta av oss till tunnelbanan, jag gick av vid Åhlens och gick Drottninggatan fram. En nästan folktom Drottninggata! Men där står några personer och bjuder på kaffe och Nya Testamentet med berättelser från tidigare missbrukare och utslagna.

Jag kan inte låta bli att beundra dessa människor som förmodligen på grund av sin tro är ute på stan på natten. För det var ju mitt i natten! Jag hade inte tänkt på vad klockan var annars hade jag väl tagit en taxi men det gick ju bra i alla fall.

På lördagen var jag på Vattumannen och kollade om min bok "Det finns ingen död" fanns där. De har ju annonserat med den så den borde ju finnas. Jodå, där var den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0