Rosa på skiva

Strålande sol från en klarblå himmel och i dag börjar skolan – nåja, inte för mig. Lilla Grå var med mig vid kaffet på ljugarbänken, jag vet inte var hon kommer från, men hon bara dyker upp vid kaffet och sedan följer hon med mig och får mat.

 

I går kväll bokade jag biljetterna till San Fransisco. SAS-planet landar ju i New York där jag får vänta några timmar innan nästa plan går vidare till San Fransisco. Ändå kommer man till Amerikas västkust på en dag! Nja, man får ju ut det på hemvägen som tar så mycket längre tid. Inte i riktig tid förstås utan i tiden på klockan. När man åker österut möter man ju (solen) tiden. Och vid ljushastigheten står tiden stilla, sa redan Einstein.

 

Jag gjorde också i ordning ”Rosa, Lyckans ko”, skrev ut sagan med bilder emellan som det skall vara i en färdig bok. Jag tyckte själv att Rosa blev fin och jag lyckades också lägga över ”henne” på skiva.

I dag skall jag skicka två exemplar till valda förlag. Jag tror att Marja i Myroms teckningar kommer att gå hem hos alla barn och barn är vi ju egentligen allesammans.

 

Nu skall jag göra likadant med den engelska texten och se om jag skickar till något förlag i USA. Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0