Försäkringskassan

Nu är jag tillbaka på blogg.se. Detta tack vare Allers Tomtekalender, som visade vägen. Jag har ju en blogg på min hemsida www.ingridfredriksson.com och hade glömt bort hur man tog sig in på denna blogg,(ja,jag är litet korkad ibland)! Nu har det varit ett par ljusa dagar - men korta! Nu har det ju också blivit minusgrader, så morronkaffet får intagas inomhus. Nu har det ju varit Försäkringskassan som varit "i ropet". Med all rätt! Det går inte att lagstifta om att fifflarna skall klämmas åt utan att det drabbar stackars oskyldiga. Och reglerna tolkas tydligen helt fyrkantigt. Det går inte att tolka regler så för alla människor är olika. Arbetsgivare som verkligen ställer upp för sina sjuka anställda som sedan skall tvingas söka ny heltidsanställning. Står det inte i utskrivet sjukintyget hur lång tid man har kvar att leva drabbas man av detta! Att skriva hur lång tid någon har kvar skulle ju verkligen vara ett tjänstefel! Detta skulle ju bli självuppfyllande och patienten skulle inte ha en chans att leva längre. Så fungerar nämligen "tankens kraft". Likadant med utbrändhet (utmattningsdepression kallas det). Min son hade herpesencephalit (inflammation i hjärnan). Cirkluationsproblem tillstötte - han var i princip döende. Vad som räddade honom - är jag övertygad om - var kamraternas och läkarens böner. Två av tre ord var borta, men han avslutade skolan och arbetade i vårt företag tills han insjuknade. Han var sjuk i ett år innan han blev sjukskriven. I fjol sommar utreddes han igen och ville då börja arbetspröva. Han fick 25 procent och detta var max. vad han orkade med. När han skulle gå upp i tid blev han sämre och fick gå ned igen. "Han får absolut inte arbeta mera", sa Fk:s läkare. Nu är Försäkringskassan på gång igen. Han skall upp i halvtid. Något som han inte klarar. Var finns behandlingen och rehabiliteringen? Han är extremt ljudkänslig, får epilepsikänningar efter ett arbetspass och har svårt att sova på natten. Vad i fridens namn skall han göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0