Stuart Hameroff och "Kick-off" i Stockholm

Först av allt, svar till "mingla": Vad trevligt, du får gärna fråga allt du kan komma på, får vi se om jag kan svara sedan.

Sen skall jag åka upp till Stockholm, jag skall höra på Stuart Hameroff som kommer till Sverige från universitetet i Arizona. Stuart är anestesiolog och en legendarisk medvetandeforskare som förutom föreläsningen på söndag håller en föreläsning på Stockholms Universitet på måndagen den 19 maj, sal 34, 3 tr.

Enligt Hameroffs teori är medvetandet beroende av kvantprocesser i mikrostrukturer, s. k. mikrotubuli i hjärnceller. Denna teori blev mer känd och omdiskuterad genom att den berömde matematikern och fysikern Sir Roger Penrose i Oxford anslöt till Hameroffs teori i bästsäljaren "The Emperpor´s New Mind".

Det skall bli jättespännande i Stockholm, där jag för övrigt stannar hela veckan. På fredag är det "Kick-off" för regeringens ambassadörer för kvinnors företagande och sedan fylller jag på med kurser däremellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0