N´kisi projektet

Ett annat föremål för Sheldrakes forskning blev det så kallade N´kisi projektet. En kvinna hade lagt märke till att hennes grå jako allt som oftast reagerade på hennes tankar, känslor och avsikter. En omfattande forskning startades upp. Resultaten av denna blev att papegojan verkligen reagerade telepatiskt på sin ägare.

De morfiska fälten av sociala grupper förenar medlemmarna i gruppen också när de är flera kilometer bort, de är som förenande kanaler genom vilka organismerna kan nå varandra på distans. De hjälper till att få fram en förklaring för telepati. -Det finns nu många bevis för att många sorters djur är telepatiska och telepati ser ut att vara en vanlig form för djurkommunikation,
något som diskuteras i min bok "Hundar vet när deras ägare kommer hem", säger Sheldrake.

-Ja, visst vet de det! Min tyska grannfru berättade at hon hade satt på middagen när hunden började gå till dörren och vänta på husse. Även katter vet. Mina katter sätter sig i fönstret och väntar när de vet att jag skall komma hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0