Giuseppe Vitiello och vattnet

?Det beror helt och hållet på vattnet?, sa den italienske forskaren Giuseppe Vitiello,31 som jag träffade på en konferens om Quantum Mind i Salzburg i Österrike sommaren 2007.Guiseppe skall också medverka i Tucson den 7 april i år. Och då handlar det givetvis om vår hjärna och vårt medvetande. Fritt översatt skall jag försöka mig på en förklaring. Jag ber om överseende över om det inte är så lätt att förstå. Vitiello talar om en metod med en främmande ?tids-omvänd-spegel? som ett par i den icke lokala kvantum-förbundna Einstein-Rosen-Podolsky (EPR) paradoxen. Med andra ord Vitillo har ett icke-lokalt par av kvanta ett, i dipol-vågorna och dess ?tidsomvända tvilling? i miljön. Han förklarar den här icke-lokala kvantum-sammanbindningen (entanglement) mellan de två kvantana, en i Frohlich våg och den andra i den yttre miljön. Den kan bli sedd som en egen växelverkande term i Frohlichmodellen i vilken parbildningen är en part i den ?självigenkännande? processen.
Jag vet inte om det blev så lätt att förstå, men detta var med anledning av att jag själv varit inne på detta med vattnets betydelse för medvetandet. Vitiello har också en detaljerad matematisk modell av skingrad fuktig kvantum-svängning i vilken kopplingen till miljön undergår en ?superöverföring?.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0