Bankomater och utlånade körkort

Det är allt skönt att vara jag hemma igen. Jag såg spåren, i den lilla snö som var kvar, efter Lilla Grå (katten)som hade trampat runt vid ?kaffebänken?. I dag gjorde vi sällskap till morronkaffet.
När jag kom upp till Centralen skulle jag passa på att t ut litet kontanter. Handelsbankens bankomat låg bra till. Det var bara det att knapparna var så tröga så när jag matat in min fyrsiffriga kod var bara två siffror registrerade. Jag försökte igen och igen och vips så var kortet ogiltigt. Vad gör man nu? Jo, jag kunde ju gå in på ett bankkontor och ta ut pengar ? men vänta, jag hade ju igen körkort med mig! Visst ja, det hade min make fått låna för att ta ut ett paket åt mig. Enda gången jag lånat ut min legitimation och så hade det ringt i samma ögonblick och vips så var det glömt. Jag ringer Nordea, men de hade förstås stängt. Det är i alla fall bra med telefonnummer som man kommer ihåg!
Jag fick sova på saken. Morronen därpå ringer jag igen . En trevlig dam svarade. Hon såg ju att det fanns pengar på mitt konto och kortet , som var spärrat, det skulle börja gälla kl 21 på kvällen, och så kunde jag ju gå in på närmaste Nordeakontor och ta ut kontanter. Det skulle gå bra utan legitimation om jag hade någon på mitt Nordeakontor som kände mig, men jag kunde i alla fall använda mitt Nordeakort till att handla med. Och så fick det bli!
I morron skall jag berätta om mitt besök hos kinesiska läkare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0