Pyramidens magiska vinkel 50´51

Det var kväll när vi kom till Luxor. Templet var mäktigt. Plötsligt såg jag klart vad jag skulle lära mig i detta livet. Så var det. Mina arbetskamrater var ett sätt att lära. Jag skulle lära mig att bli opåverkad av motgångar. Självklart, så var det. Men, nästa morron var det inte lika klart?

Från Luxor flög vi tillbaka till Kairo, där vi såg Egyptiska Museet med Tutankamon. På kvällen besökte vi den stora pyramiden, Vi gick i pyramidens genom smala gångar till kungens kammare. Och om du knackar på sarkofagen där sägs att det skall aktivera alla sju chakrana, det finns en ton för varje chackra. Detta kallas för eldsdopet.Ingetav detta visste jag inte när jag var där. Men kommer jag tillbaka skall jag i alla fall försöka. Det sägs också vara en speciell kraft med pyramider. Enligt de experiment som gjorts av Bill Schul och Ed Pettit beror denna kraft på den speciella vinkeln i pyramidformen, nämligen 50´51.
Vi fortsatte vidare till drottningens kammare. Kommande dag återvände vi till Ginzaplatån och såg sfinxen.
         

Jag hade blivit varnad för försäljare. Men jag ?åkte dit ?i alla fall. En kamelförare hejdade mig och ville ta ett kort på mig med min kamera. Han beordrade kamelen att ligga ned, och jag satte mig upp på dess rygg. Men, huj. Kamelen reser sig upp. Oh, vad den var hög! Det kostade givetvis på tok för mycket, men jag fick rida kamel från stora pyramiden till sfinxen.
Det var något välbekant i den vaggande rytmen hos kamelen. Jag kanske har ridit kamel i något tidigare liv för länge sedan?Korten sedan. Jo, tre bilder på den blå himlen, men i hörnet på den ena bilden kan man urskilja en liten figur, mitt huvud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0