Vi möts i Chicago O´Hare

Vilken härlig dag! Har varit ute och sprungit före frukost. Såg tre tranor på en åker, några andpar och tofsvipor. Sen i skogen slog den härliga doften emot mig igen. Jag hade trott att den kom från avverkat virke, men icke. Jag brukar känna denna doften i skogen på våren men jag vet inte var den kommer ifrån. Vilt, sött och lätt. Så skulle förmodligen skogsrån dofta.

Börjar visst få litet resfeber nu. Min dotter fick ledigt så hon följer med till Tucson. Hon fick dock inte samma resplan, men vi skall träffas på flygplatsen i Chicago för gemensam resa sista biten till Tucson.

Jag får faktiskt litet dåligt samvete över flygets koldioxidutsläpp. För hundra år sedan reste många härifrån också till Amerika. Då tog de båten från en brygga i Östra eller Västra Silen och åkte Dalslands kanal till Göteborg där de tog Amerikabåten och efter några veckor möttes av frihetsgudinnan.

I morgon åker jag alltså till Stockholm, där skall jag först träffa de kinesiska läkarna (inget örtte tack!)och på lördagmorron bär det i väg.

Mina katter börjar bli väldigt keliga. Känner de på sig att det är något särskilt? Detta måste jag prata med Rupert Sheldrake om.

Nu blir det ingen mer blogg förrän jag kommer hem. Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Alfahanna

Det låter som en trevlig tripp!

2008-04-03 @ 11:37:07
URL: http://alfahanna.blogg.se
Postat av: Mingla ♥

var det inte du som cyklade förbi mig igår?

2008-04-03 @ 11:40:21
URL: http://heymingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0