Apvänskap - ett fall för Sheldrake

Vilken underbar dag det är i dag! Men jag kan fortfarande inte låta bli att tänka på Rupert Sheldrake. Det var ett TV-program i Sverige för ett tag sedan om en kvinna som levde tillsammans med apor i en svensk djurpark. När hennes far hade dött och hon var ledsen kom den stora aphannen och höll om henne. Han kände på sig att hon var ledsen. Djur är ofta mer känsliga än vi människor. Har vi förlorat någon förmåga?

Det var helt enkelt fantastiska erfarenheter kvinnan hade. -Men, sade hon, jag är ingen vetenskapsman.Det är Rupert Sheldrake. Han skulle säkert bli mycket intresserad av fallet. Men jag kommer inte ihåg vilken djurpark det var eller vad kvinnan hette. Kan någon hjälpa mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0