En människa som du och jag

 
 

Ett barn har bara sommarskor i vintern, mamman har inte pengar till mat, än mindre att köpa nya skor… När barn far illa känns det verkligen i ryggmärgen. Märk väl att här talar vi inte om några missbrukare. Medan lönerna höjts och skatteavdrag har införts för den som har ett arbete, tvingas allvarligt sjuka arbeta då de förlorat sina ekonomiska ersättningar. Funktionshindrade förlorar rätten till assistans.

Pensionärer har blivit hemlösa p g a att pensionen inte räcker till både bostad och mat. Kön är lång till Stockholms soppkök och utdelning av varma kläder… Nu senast var det en hög med varma mössor som skulle delas ut.

Bara vetskapen om att en människa som du och jag saknar någonstans att få sova varmt och tryggt när det är kallt ute gör ju att man mår dåligt. Sverige har över 300 000 fattigpensionärer som går på knäna samtidigt som livet för de människor som byggt upp detta land försämras genom olika nedskärningar som sker i sjuk- och äldrevårdvård.

Jag vill inte ställa grupp mot grupp, men på varenda konferens jag varit på runt om världen har jag hört professorer talat om Sveriges reklam för invandring. –I Sverige är ”allt fritt” och du får skola, svenskundervisning, bostad och pengar att leva av osv.  

Svenska bidrag räcker också till många som inte är svenskar, t ex IS och ledamöter i islamistiska regeringar som Iraks försvarsminister, som varit folkbokförd och levt på svenska bidrag liksom Fazly, som varit aktiv i den afghanska regeringen.

Det är kanske inte så konstigt att Sverige som på 1970-talet hade likvärdig välfärdsnivå som Schweiz, nu ligger på 43 procent av denna.

Fler än en femtedel av ”svenskarna”, över två miljoner, är födda i ett islamistiskt land, eller är andra generationens flyktingar, med en annan kultur där religionen är överordnad lagen. Många sprider hat och hot mot alla som inte delar deras tro, de har flera fruar som får massor med barn, och kommer att ta över världen, som taxichauffören i Arizona sa. Eller som Fatemeh Khavari, talesperson för torgockupanterna sa: ”Vi kommer att sprida protesterna tills vi tagit över hela landet”. Min medförfattare, professor från Sudan sa: ”Halva Europa är islamistiskt, det skall bli hela”.

”Sverige idag. Mord, Bombdåd, Skjutningar, Bilbränder, Våldtäkter”, hör jag på nyheterna. Det beror inte på de gamla svenskarna utan på en okontrollerad invandring och utvisning av ”fel” människor, de företagsamma, de som jobbar och står i medan de kriminella blir kvar. Jag reagerar starkt på när Migrationsverket tvingar skötsamma invandrare att flytta från Sverige efter att de arbetat och betalat skatt i många år, det kan vara att de inte tagit ut tillräcklig semester eller någon annan struntsak.

Vi får väl ändå tacka vår lyckliga stjärna att de 30 miljoner som Annie Lööf bjöd in inte har kommit. Inte än i alla fall! För i så fall får nog våra barn inte ens sommarskor mitt i vintern...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0