Härdsmältan på bloggen

 

Så här i moms- och deklarationstider får man lätt härdsmälta i hjärnan, och jag blir fysiskt trött av att inte röra på mig. Katterna följer mig, sådan herre sådan hund, heter det ju, både Sotis och Lillan ligger bredvid mig, än på skrivbordet än på utsiktsplatsen.

Ett välkommet avbrott är ledaren i NWT. ”En skakning på nedre däck” var precis  vad jag behövde. Att förre riksdagsledamoten och centerpartisten Staffan Danielsson lämnar sitt parti efter 50 trogna år, förvånar väl inte. Han har ju varit i delo med partiet angående den alltför välkomnande migrationspolitiken.

Jag tänker på forskarna jag brukar träffa på mina konferenser, de berättar att hela världen vet om hur det är i Sverige, som ”annonserar” efter folk. De får veta om alla rättigheter de får i Sverige, alla ersättningar, gratis svenskundervisning, barnledighet, barnbidrag och allt. Ja, man kan t.o.m. vara försvarsminister i mellanöstern och leva på svenskt bidrag!

Andra kända centerpartister som slutar är den ekonomiskpolitiske talespersonen Emil Källström, Fredrik Christersson, Magnus Ek och vice ordföranden Anders W. Jonsson. Den duktiga lokalpolitikern från Västerbotten Helena Lundgren känner sig ”lurad” och tycker att det är ett hån att välja en (s)-regering framför en borgerlig.

Men nu har jag ju inte pratat alls om den nya kyrkopolitiska stjärnan Fredrik Federley. I sina bloggar har han skrivit att kyrkan ägnar sig åt "tomtar och troll" och "hokus pokus"? Vidare ”det här med religion va, vilken goja”. ”Jesuskvinnan kör hårt i dag utanför riksdagen. Jon berättade att Jesus älskar mig. Tack sa jag men jag hade hoppats på en annan man”. Eller ”Betyder det att man måste läsa bibeln? Jag har lämnat kyrkan nu och hoppas slippa”.

Och jag som i min enfald trodde att kyrkopolitiker måste tillhöra kyrkan! Men det är klart, som centerpartist kan man väl både äta skon och ha den kvar!

På heder och samvete – nej, det var naturligtvis borttaget från deklarationsblanketten. Heder och samvete finns nog inte längre i vårt avlånga land! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0