Glad påsk - och vad statsministern säger är alltid rätt

 
 

I dag var sjön öppen och mina frukostgäster kom samtidigt. Det är ett måspar som brukar bo på uthustaket. I morse kom de bara och sa hej och fick frukost. Bullar som blivit över, men hembränt skall det va!

I dag är det 1 april. Då gäller det att inte bli lurad! Jag kommer ihåg alla gånger lurat andra människor. Som barn skrev jag på mammas idé ett brev från en dam till en ungkarl. Han besökte oss senare på kvällen och svor ve och förbannelse över den stackars flickan. 

I Göteborg blev det ett brev från datachefen att företagets dator skulle hjälpa till att lösa personliga problem. Chefen tyckte att det var så bra så det skickades till kontoren i Stockholm och Malmö också. 

Sedan skrev jag och erbjöd skolchefen anställning i den friskola som faktiskt inte sågs alltför välvilligt av skolstyrelsen. Men i år hinner jag nog inte med att luras. Får höra med min bror som talade om torrspriten som skulle komma att säljas på systemet. Det är ju onödigt att bära hem vatten, när vi i Sverige har så bra vatten i kranen. I år kom vi på det förträffliga med att utnyttja den nya tekniken med  månceller, så att man kan få el även på natten.

En fabrik planeras kanske i Strömstad och länsstyrelsen i Västra Götaland är inkopplad.

 Och sedan gäller det ju att hålla ögonen öppna inför skämten i media. Jag har ännu inte sett några, så jag är väl lurad…..

Jo, i går kväll hörde jag f.d. statsepidemiolog Johan Giesecke och då blev jag lurad! Corona var som en influensa, sa han och därför skulle en spridning i befolkningen tillåtas.

Skolan skulle vara öppen hela vägen – från förskola till universitet.

Fockimmunitet skulle uppnås i maj och friska barnbarn gick bra att träffa, sa Giesecke fjol våras. Sverige hade givetvis gjort rätt – inte stängt några gränser som andra länder.

 

På frågan varför det var 13000 fler döda i Sverige än Norge tyckte han att vi skulle vänta med utvärdering. Sverige har givetvis gjort allting rätt och tycker man inte det är man ett hot mot demokratin. För ni vet väl att demokrati är just precis vad statsministern säger, absolut ingenting annat! GLAD PÅSK! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0