Den vackraste tiden på året

 
 
 
 

Den vackraste tiden på året och vackert sommarväder är det också. I midsommarens tid är nätterna ljusa och ljumna. I år kom prästkragarna tidigt och trängs med smörblommor, vitmåra, blåklockor och tjärblomster. I skogen blommar linnean och i diket kommer nattviolen, som jag bara måste lägga mig ner och dofta på.

Finns det något mer underbart och svenskt än svensk midsommar?  Fåglar och vilda djur har fått eller får snart tillökning. Måsarna delar lika med at ruva på uthustaket. På midsommaraftonen brukar måskycklingarna kläckas och sedan om ett par dagar hoppar de i backen och så bära det av ner till sjön.

Blåmesarna kommer till kaffet och får litet dopp. Bäst tycker de om bullsmulor. Nu fick jag se flugsnapparen också. De har pratat om den i TVn och här var den plötsligt live, litet försenad bara.

Ändå är det ju ingen vanlig midsommar i år. Vi får hoppas att de stora folksamlingarna kommer av sig så att det inte blir ett bakslag av smittade i juli, 5050 döda är åtminstone 5000 för mycket!  Regeringen och Folkhälsomyndigheten säger att de gör vad de kan, min bror är övertygad om att det är så, däremot tror han att det inte blir så mycket… för de gör ju just vad de kan!

Det var dagens knorr i dag serverad av min käre bror, själv är jag som vanligt oskyldig.

Ta vara på sommaren och EN RIKTIGT HÄRLIG MIDSOMMAR ÖNSKAR JAG ER ALLA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0