Kylslaget för både Göken och JÖKen

 

Klimatuppvärmningen har kommit av sig, men i dag såg jag i alla fall en svala och i förrgår hörde jag göken. Ja det var den riktiga göken inte jöken, men han hade nog behövt en kaffegök att värma sig med.

Jag var duktig och satte ut pelargonerna tidigt i år. Det skulle jag INTE ha gjort. Varenda kväll får jag klä på dem jackor, badlakan och plädar men ändå har en del blivit frostskadade. Nja, inte bara skadade, de ser döda eller halvdöda ut.

Aldrig förut har det hänt att man behövt täcka blommor på våren, på hösten är det litet annorlunda när det blir klart och första frosten kommer. Jag kommer ihåg mammas fina dahlior och astrar, vi fick bre över på höstkvällarna. Det var gamla filtar och gamla trasiga lakan och mycket som gick åt till det.

Sedan hängdes alltsammans upp på gärdesgården för att bli torrt i solen. Så och denna dag när Jehovas vittnen kom på besök. De tittade litet underligt på gärdesgården… Då kom jag på det: De trodde förstås att det var sängkläderna som vädrades! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0