Speglingar i tvätt-trumman och Något nytt på boson-fronten?

 

-Det är litet oroligt i världen, sa jag. Litet????? säger medförfattaren, en professor från KI, som ville tacka för sin medverkan med en lunch. Försiktigt går vi vidare i samtalet. Om vad som hotar oss, om det kommer en kraftig solstorm och slår ut elektroniken, (det händer med ungefär ett par hundra års mellanrum, men på 1700 och 1800 talet hade man inte så mycket el), om någon 15 årig hacker -  (de har varit inne i Pentagon och lämnat en snäll hälsning), eller främmande makt slår av strömmen och med den all vår kommunikation.(Vi minns vad som hände i Ukraina). Om 46 timmar är vattnet odrickbart, ledningarna gör att avloppsvatten då läcker in.

Han hade befunnit sig utanför Åhléns förra gången det var ett elavbrott i hela Stockholm och sett hur människor rusat in och bara roffat år sig varor. Klok som han var tog han en taxi hem.

Han berörde också massinvandringen av islamister påhejad främst av Mp och S. Nästan var femte svensk är född utomlands, alla barn oräknade (var fjärde elev är född av invandrade svenskar). Om bara nio år är de i majoritet i riksdagen sa han och vad händer då? Enligt Uppdrag Gransknings inspelning skulle ”de otrogna då dödas”.

-Det var ju så många raketforskare som kommit och det var så synd om dem för här fick de köra taxi. Därför har jag frågat alla ”om det är något nytt på boson-fronten”. Konstigt att ingen visste något.

Han beklagade också kyrkan som måste tillbaka till sitt ursprung, som han sa. Åtminstone lära sig första budet, tänkte jag. Sedan beklagade han alla gamla fina kyrkor som bara kommer att sprängas till förmån för moskébyggen.

 Men det finns människor från Syrien, som VILL integrera sig. En kvinna hade blivit tillfrågad vad hennes son ville ha för mat i skolan. Det är klart att han skall äta svensk mat sa hon, om vi skall bli svenskar måste vi leva som svenskar. Jag tycker litet synd om henne, hon kommer kanske att stämplas som otrogen och gå vårt öde till mötes.

Jag tänkte på en annan medförfattare i mina böcker som var professor i Sudan och också tillhörde islam. Hon sa att halva Europa var islamistiskt och ”det skall bli hela”. Jag hade inte trott på henne då men nu börjar jag undra om hon inte hade rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0