Nobla fester och möten

 
 

 

 

Kunde inte låta bli att fota denne unge frack-klädde kille efter prisutdelningen i Kulturhuset! Det finns tydligen frackar i alla storlekar, och inte såg han besviken heller ut när han lämnade prisutdelningen för att bussas till Nobelfesten i Stadshuset.  

Annars brukar jag ju städa bokhyllan under Nobelfesten, men i år skulle jag till Uppsala på onsdagen så jag fick ändra mina rutiner. Tågen gick i alla fall som tåget – nåja nästan. Tågen från Uppsala mot Stockholm var inställda och försenade p g a folk på spårområdet i Solna. Men där står ett pendeltåg inne, det skulle till Södertälje och var knökfullt. ”Det tar vi”, sa polisen.  En yngre man reser sig upp och lämnar plats. TACK! Då fick jag i alla fall sitta.

Det tog förstås litet tid, men det hade nog tagit längre tid att INTE komma med. Sedan stannar det i Stockholm City, tre jättelånga rulltrappor ned i underjorden. Men jag kom fram och tåget mot Karlstad började inte brinna denna gång utan jag kom hem utan att köras i taxi på SJs bekostnad.

I Uppsala var det troligen mitt sista möte. Fler än hälften av de gamla ledamöterna skulle inte fortsätta nästa period. Ordföranden, som är lagman, tackade. Jag funderade på vem som var vice, men det har vi ju ingen, utan Ebba Bush Thors mamma tackade ordföranden. Sen blev det riktigt känslosamma tack… Etikprövningsmyndigheten är onekligen den roligaste nämnd jag deltagit i och att det jag hade haft att säga var något betydelsefullt hade jag inte väntat mig. Det har jag aldrig upplevt i politiken… Nåja, det kanske blir en fortsättning någon gång för jag har anmält att jag kan stå till förfogande som ersättare. Vi får se vad det står i brevet från utbildningsministern när det kommer!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0