Tryggare kan ingen vara...

En polis knivskuren på Medborgarplatsen i dag. Förra veckan var jag där, jag såg inga barn men gott om poliser. Ny skjutning i Malmö i kväll. Det är den 30:e i år i Sveríges mest mångkulturella kommun. Skjutandet i Biskopsgården sedan, som för 20 år sedan varit rena domedagsprofetsior, sades det i Uppdrag granskning.
Ändå anser migrationsminister Heléne Fritzon att Sylvi Listhaug överdriver skjutandet och våldet i Sverige. Hur ska vi komma till rätta med orsakerna när den högst ansvarige ministern och statsministern förnekar problemen? Likaså Carl Bildt, som tyckte att Norge borde be om ursäkt. Undrar var han har befunnit sig de senaste 15 åren?
En annan självutnämnd ny m-ledare, Mikael Odenberg, som föredömligt avgick som försvarsminister när Fredrik Reinfeldt tyckte försvaret var ett särintresse, ansåg att SD var största hotet och ville hellre samarbeta med S. Hur skall det då gå med äganderätten och den ekonomiska politiken? Det nämnde han inte. Det blir nog svårt att få en ny moderatledare, men vilka som vi INTE skall ha blir allt tydligare.
Själv skriver jag med vänster hand (jag använder visst höger pekfinger också, precis som poliserna). Jag var ju på CSK och blev opererad i höger hand. Det var en gång för 35 år sedan jag drev näven i bordet, (det har minsann funnits flera anledningar, men bara en gång har jag slagit näven i bordet). Och en del straffar Gud med detsamma. Det flög upp en knöl nedanför lillfingret. Den har funnits där sedan dess, men de senaste åren har den börjat på att bli större. Det är inte bara näsa och öron som aldrig slutar att växa. Nu fick jag den borttagen. Men om det ändå varit vänster hand, sa min man. -Nu råkar jag vara högerhänt, så då blev det höger hand. Och så tänker jag inte be om ursäkt för att jag EN enda gång drev näven i bordet. Vi naiva, PK och lagom svenskar borde nog säga ifrån litet mer! Vilka VI förresten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0