Mors Dag med blåst från Nifelhem

Alla mammor blir uppvaktade denna kyliga mors dag. Själv har jag fått kärkomna besök och telefonsamtal. Mamma mås, som ruvar träget i regn som solsken och blåst, har blivit avbytt av in käre make så att hon får fixa sig litet käk.
Hon ruvade ju i fjol också, men då blev äktenskapet barnlöst. Vi får hoppas att det lyckas bättre i år!
I måsboet nere vid sjön fanns det två ägg, ja, jag kunde inte låta bli at kika när jag gick förbi och måsmamman flög upp. Äggen var stora och färgade så att de inte skulle synas så väl. Bredvid äggen låg en stor tallkott. Den blir ju också ruvad… Förlåt mås, men jag gick snabbt därifrån!
Förra veckan letade jag efter en bok som bara inte gick att hitta. Jag hittade ju den inte heller i bokhandeln, men så kom jag på att jag skulle ringa till antikvariat. Och den fanns på Antikvariat August på Drottninggatan i Stockholm. Men det var bara det att det inte gick att beställa, de skickade inte ut några böcker. Jag bönade och bad och tänk det hjälpte! Jag fick boken ”Det levande vattnet” av Olof Alexandersson – en mycket intressant bok – samma dag vi hade ett välbesökt årsmöte i Sellnet, vår fiberförening, där medieomvandlarna nu monteras för fullt. Vårt uppdrag är, efter massor med ideellt arbete från ordföranden och våra superduktiga killar, i det närmaste klart!
Nu är fibern framme i Sillerud! Montering sker här när jag är på Toward a Science of Consciouness konferensen i Helsingfors. Jag får försöka röja upp litet på skrivbordet innan jag åker… Och sedan är det bokföringen som måste göras klar först…
Clarorna skall ha styrelsemöte och är bjudna på kafferep hos Josefin och Kristin på måndag och på lördag är det nationaldagsfirande och utdelning av Clara Special, Clarornas pris i Clara Johanssons anda. Hon var en riktig entreprenör hon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0