Vin och vatten

Livet är ömsom vin ömsom vatten, men det ger så mycket att vara tacksam för. I går var jag på ett härligt sommarbröllop när en kusin gifte sig i en fin gammal kyrka och medan brudparet åkte min brors T-Ford fick jag ta hans Volvo med kärra (T-Fordens färdtjänst) från kyrkan till bygdegården där middagen intogs. Till och med vädret var på vår sida och det är vädigt trevligt att träffa släkt och vänner i trevliga sammanhang.

I övrigt börjar det dra igång efter semestern. Ja, bondesonen har Gud-bevars inte haft någon semester, det har inte datasonen heller och dottern har jobbat dubbla heltider i juli. Ja, de drar in någon krona till skatteverket!

Menas Kafatos, John Grandy och någon mer av mina medförfattare har mailat och jag har svarat dem att den senaste boken nu åtminstone är med i McFarlands katalog. En svensk konstnär Annica Andersson har gjort illustrationen som pryder bokens framsida.
Nu väntar jag bara på att få referensläsa den och skriva index. McFarland godkänner inget dataprogram för detta utan det skall göras för hand.

Den 17 augusti skall jag åka upp till Stockholm för Världens Längsta Bokbord. Vi skall stå längs Drottninggatan hela dagen och vi får hoppas att vi i alla fall har tur med vädret. Jag får ta med mig några böcker, speciellt Rosa Lyckans ko, Det finns ingen död och Bara vanligt vatten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0