Bra för havre och potatis

Tidigt i morse kom ett välkommet regn, så i dag är det en sjusovaredag, som det brukar vara när det regnar på högsommaren. ”Det är bra för havren och potätera”, sa man förr när det regnade i slåttern.  Och dagens regn är sannerligen välkommet inte bara för havre och potatis utan för allt som växer. Det är förstås inte lika välkommet om man tänkt sig ut på sjön, att sola eller bada men någon dag får man stå ut med.

 

I går var vi ute med båten, badade och grillade. Sjön suger, heter det ju och nog smakade det bra alltid. Det är ju så skönt också när man väl har badat. Men en trädgårdssångare blev orolig, han/hon hade förmodligen bo med barn på marken nedanför trädet alldeles bakom oss, men när vi flyttat oss blev den lugnare. Det är inte lätt för en liten fågel att flyga med mask i munnen och så sitter människor i vägen.

 

I går pratade jag också med Göte Andersson, han som har skrivit PSI-spåret I och nu II. Han har skrivit om hur tankeformer kan spåras. Då slog det mig plötsligt – kan tankeformer spåras i dåtid och i framtid? En hisnande tanke. Och likheten till hologrammet är slående. Själen är ju holografisk, enligt Edgar Mitchell, (han  som gick på månen). Jag skall under hösten ta närmare kontakt med Göte för att diskutera vidare om dessa tankar.

 

Jag fick också ett brev i fredags, Marja i Myrom hade skickat bilden när farmor blev jagad av grannens ko. Ja, se grannens kor är inte att lita på. Fråga Farmor, hon vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0