Det bästa av två världar

En ny härlig dag! Och i dag skall jag åka till Stockholm och Uppsala. Det blir alltså ingen ny blogg på några dagar. Men visst, jag brukar säga att jag fått det bästa av två världar. Jag bor mitt i naturen - jag och Lilla Grå(katten, som gör mig sällskap)dricker morronkaffe ute på bänken, och så kan jag när jag vill (eller skall) åka in till staden.

Jag kommer ihåg när jag jobbade i Göteborg hur jag på fredagskvällen åkte upp till Värmland, till tystnaden och stillheten. Då kunde jag bara ställa mig och lyssna till tystnaden - borta var alla skrikande spårvagnar och borta var allt oljud jag hört under dagen. Till slut hörde jag tystnaden. Den lät som ett dovt sus. Detta var paradiset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0