Lyckad Tjejkväll på Sjösala

I går kväll var jag inbjuden till en fantastiskt lyckad tjejkväll på Gerds vackra Sjösala. Arrangörerna, de duktiga tjejerna Anna, Julia och Mikaela tog emot och hjälpte till med bord utomhus i det beställda vackra vädret.
Nya Stuket kom och bjöd på en Stuket-blus, det fick jag som utställare, så det var bara att skifta om. Jätteskön var den att ha på sig! Jag hade förstås några av mina böcker med, mest ko-böcker och vykorten förstås, med motiv ur böckerna.
Marja i Myrom, illustratören fick jättemycket beröm för sin målning, hon hade ju gjort Rosa och de andra korna levande. Och vet ni, när det regnar på prästen så duggar det allt på klockarn, så jag fick också beröm för mina foton, Blondie solbadar vid Östra Silen, när det kliar på svansroten och de andra.
När klockan blev nio på kvällen var det fortfarande varmt oh skönt. Ja det är så vackert på sommar- kvällarna att man vill inte gå och lägga sig. Det märktes när jag kom upp i dag för då satt herr mås på taket och väntade på frukost. När brödet serverades lockade han på sin ruvande fru och de åt som vanligt gemensam frukost. Hembakat gillar de allra bäst och jag förstår dem! ”Hembränt” (bröd) är bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0