Giftig valrörelse

 

Sommaren har tagit slut och valrörelsen sjunger på sista versen. Jag tror man behöver ha några år på nacken och ha litet kontakter utanför Sveriges gränser för att förstå vad det handlar om. Som när jag var i Tucson och min medförfattare talade om att ”en muslim kan inte anpassa sig, för oss gäller Koranen”. Hon sa också att halva Europa var islamistiskt, ”men det skall bli hela”.

Jag tog väl inte så allvarligt på det då, men 1,2 miljoner av Sveriges 10 är islamister. Om några år är det 2 miljoner 1/5 av Sveriges befolkning, enligt SCB. Här pratas om att vi måste värna demokratin, självklart, men det förutsätter ju att islamisterna anpassar sig till Sveriges lag, vilket de flesta inte gör. Annie Lööf tycker ju att vi skall ta emot 30 miljoner islamister. Då får hon nog ta på sig slöjan…

Några försökte ju köpa mark till en moské genom att lova (M) 3000 röster. Sharialagar råder i vissa domstolar med muslimska lagmän. Hedersmord förekommer och 250 000 ungdomar lever under hederskultur. En kvinna som vägrade ta chefen i hand fick 40.000 i skadestånd. Bilar och skolor bränns och många av sommarens bränder var anlagda.

Aftonbladet klippte ut 25 sek ur en två timmars debatt som kunde vändas mot ett visst parti osv. Jag trodde media skulle vara neutrala. ”Det är bara en sida som är blå”, sa NWT, när jag klagade på något som stått i tidningen. Och så skall det naturligtvis vara!

Allra värst tycker jag att mordhotet mot Jimmie Åkesson och hans fyraårige son är. Kliver inte Jimmie av inom en vecka skall han få se på när IS skär huvudet av Nils. Detta hot har inte nämnts i TV! Inte heller av övriga partiledare.

Vi får väl se hur det går EFTER valet. Alla partiledare sitter ju inmålade i sina hörn…


Kommentarer
Postat av: M.O

Jag förstår inte riktigt varför du inte får mer gehör för dina blogginlägg? Det du skriver är ju faktiskt sanningen...är folk fega? Kanske är de rädda för att bli kallade rasister eller, ännu värre, nazister om de vågar stå upp för att de röstar på SD.Jag är inte rasist eller nazist. Jag har vänner som kommer från andra länder. Jag skulle aldrig skada eller göra en annan människa illa oavsett var de kommer ifrån. Jag skulle alltid räcka ut en hjälpande hand.Men...jag röstar på SD.

Svar: Tack! Det sprids så mycket okunskap som likhetstecken mellan NMR och SD. SD är ju det enda parti som utesluter alla nazister osv. Jag är själv israelvän och blir glad över ditt inlägg. Än en gång, TACK!
Ingrid Fredriksson

2018-09-09 @ 20:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0