www.authoringridfredriksson.com kråkor och korpar

 

Bilden på kråkorna är novembergrå, men litet gladare blev jag när jag kollade på www.authoringridfredriksson.com  som är en ny hemsida om min senaste bok. Annars är det litet besvärligt, åtminstone för mig, att få ordning på min svenska hemsida www.ingridfredriksson.com Jag skulle ju lägga in mina nya böcker där också, men det vill sig inte riktigt…

För övrigt funderar jag litet över fake news. Är det någon liten detalj som inte är hundra utropas allt som FAKE NEWS, och man blir ett offer för korparna, dvs de som bara reagerar när de har något att anmärka på. Och Viralgranskaren är heller inte att lita på. Vi har fått en polarisering i Sverige som inte är av denna världen! Fake news är för mig något som helt och hållet är uppdiktat, och sådant delar jag INTE. Jag brukar också kolla språket, för jag anser inte att svordomar hör hemma i dagligt tal, åtminstone inte skrift.

Om regeringsfrågan kan man bara säga ”att vara eller inte, det är frågan”. Den som lever får se. Min pappa dog när jag var åtta år, och mamma tog över jordbruket. Men det fanns ju inga pengar över för någon fin utbildning. Jag har varit kartritare, läst elteknik, varit landstingspolitiker (i 22 år) och läst folkhälsovetenskap, och elektronikåtervinnare efter kursen i miljömedicin. Så ramlade jag in på en konferens om medvetande 2006 och efter det blev jag ”medveten”. Det blev konferenser en eller ett par gånger om året. Och så böcker förstås!

I Salzburg träffade jag Karl Pribram, som kommenterade Stuart Hammeroff, (prof. em) om hologrammen, med att ”det där sa jag innan du var född. Medvetandet har också tagit mig över nästan hela världen, till kaktusar och skallerormar i Tucson, Arizona, till Hongkong, San Francisco, Helsingfors, San Diego och Indien. Men allra bäst tycker jag att det är i Värmland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0