Tre nya böcker och en batikhäxa i Katthult

 

Två ex av ”Essays on Consciousness” har kommit från USA och till tisdag skall jag få ”Änglar finns?” och ”Kornas bästa tid är nu”. Jag kommer alltså att ha tre nya böcker med på bokmässan, eller Bokfestivalen i Karlstad, som det numera kallas. Talartid har jag ingen i år, men då slipper ju kulturredaktören försvinna efter några minuter av mitt tal.

”Essays on Consciousness” är ju min tredje bok om medvetande med medförfattare från hela världen, bl a professor Olle Johansson, som är en väckarklocka när det gäller farorna med elektromagnetiska fält bl a  5G. Själv har jag skrivit om ”Can Consciousness Influence our Epigenetics and can Epigenetics Influense our Consciousness”.

I ”Änglar finns?” har Marja i Myrom målat sin nära-döden upplevelse när hon gjorde en Muralmålning på Teaterbiografen i Sunne. I en av hennes berättelser talar hon om hur hon trodde att det skulle göra så himla ont att slå i asfalten, men i stället blev det ljus och värme. Jag är så glad över Marjas målningar och speciellt att få med hennes NDU!

Annars går allt litet långsammare så här i november. Momsen skall bokföras också, men jag är i alla fall glad att jag så återbud till Etikprövningsnämnden i Uppsala denna månad. För nio veckor sedan var det val och vi står ännu längre från en regering nu än på valnatten. Då går det bättre med regeringen här hemma. Sotis var dock försvunnen sedan eftermiddagen och en hel natt. Jag var ute och lockade hela natten. På morronen tyckte jag höra ett svagt pip, då fick jag se Sotis högt upp på en gren i lönnen att hämtas ner med stege. Gamla Tigra leker numera med lille Sotis, och jag undrar om hon inte är på väg att bli en batikhäxa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0