Vårens(?) Filippa Mässa

I morron är det Filippa Mässa i Svanskog. I år har jag nya vykort från mina böcker med bl a Marja i Myroms illustrationer av Rosa och korna på Lyckan. I veckan var det ett stort reportage i NWT om utställningen på Arvika bibliotek med målningar av den store konstnären Tore Andersson, som inte finns längre och hans yngre kvinna vår härliga konstnär, Marja.
Grattis Marja till det jättefina reportaget!
Kulturredaktören, som gick just när jag börjat mitt föredrag i på bokmässan i Göteborg, hade stannat kvar i Arvika och skrivit så fint om vår egen Marja. Jätteroligt! Och om Tores tavla ”Marja naken”, som på sin tid såldes för 170 000 kronor. Inte undra på att skattenämnden kom på besök och blev bjudna på kaffe, för Tore var bättre på att måla än att deklarera! Sköta ekonomin och hushållet blev Marjas lott. Men så kan hon hantera såväl yxa som pensel!
Jag har också Hans Arnolds illustrationer på vykort liksom foton på sonens Highland Cattle boskap vid Östra Silen. Kossorna som badar och Blondie som solbadar… Då var det sommar, men i år får vi minsann vänta på våren.
I morron finns jag med böcker och vykort på Svanskogs Folkets hus 11 – 16.
VARMT VÄLKOMNA till FILIPPA Mässan!
www.ingridfredriksson.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0