Charlotte i sjön och en god tjänare men fruktansvärd herre

 

Charlotte klarade potatislandet och kom till slut i sjön denna alldeles för torra men båtvänliga sommar. Tack snälla grannar för båtplats! Det är nu en temperatur som gör att det känns skönt med bad och att det fläktar litet runt kroppen. Sommaren brukar ju annars vara en dag, i bästa fall en vecka, men i år tycks det bli h-e-l-a sommaren som är SOMMAR.

Åskan svänger förbi också, ja, det är väl i sig tur, men vi behövde ju åskregnet. Det var ju åskväder med en massa nedslag i går så nu gäller det att se upp så att det inte blossar upp de närmaste dagarna. Som tur är håller brandflyget litet uppsikt i år. Eldningsförbud är det också, men det gäller  inte för Tor.

Jag kommer ihåg i fjol när jag några dagar efter ett åskväder fick se rök rakt i öst. Vi bor ju rätt högt, ingen annan såg tydligen detta. Jag ringde räddningstjänsten flera gånger men så skickade de upp ett flygplan och kollade. Det var en skogsbrand och det var väl tur att jag fick se röken, men synd att elden hann att sprida sig innan brandbekämpningen kunde börja. Man blir förtvivlad när man ser röken breda ut sig och ingen hittar var det brinner. Ingen rök utan eld. Detta gäller i alla sammanhang… Elden är en god tjänare men en fruktansvärd herre.

Ja, jag sa ju att det var i riktning mot ”Skogen” det brann, och det tror katten att det var i skogen!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0