Ingen har hela sanningen

Till och med vanligtvis långa januari bara flyger iväg. Jag kommer ihåg när jag var tonåring och brukade åka till kyrkan på trettondagen. Och det snöade så kyrkbilen höll på att bli sittande fast i snödrivorna. Helt uppgiven tänkte jag nej, det kan inte bli 13 snöyror till innan våren! Det var ju så det hette, enligt bondepraktikan i alla fall.
Nu har vi ingen snö med halka har blivit allt vanligare. Blir det 13 sandningar till innan våren? Jag ger inga nyårslöften och får finna mig i att jag inte kan springa i halkan men motvilligt måste jag ju erkänna att på löpbandet skulle det ju gå bra. 10 minuter har jag sprungit i några dagar och tro det eller ej, men det känns faktiskt bra i kroppen.
Så måste jag erkänna att jag inte kan låta bli att skratta åt en del saker även om det inte är PK. Som när Lars Ohly tvättade de röda tröjorna med Stalin och ”kommunist” på eller när ”alla” vill få stopp på våldet och någon kommenterar Dan Eliasson ”vad skall han skriva på armbanden nu då?” Eller 17 åringen som hade två yngre bröder 21, och 23 år gamla.
Min vana trogen brukar jag alltid höra på båda sidor. De som bara lyssnar till vad som sägs om Sverige här hemma eller från ett håll får liksom inte hela sanningen även om de tror sig veta allt. Tino Sanandaji är mycket mera känd utomlands där han numera tippas som kommande Nobelpristagare. Det är inte utan att jag alltmer gillar Leif GW Persson och tittar med förtjusning på ”Den döende detektiven” trots att jag inte gillar deckare.
Men ingen har hela sanningen, som biskop em. Bengt Wadensjö sa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0