Mobbning och ohäsla

I dag har vi haft solsken, men jag kan ändå inte låta bli att tänka på så mycket elände som mobbning ställer till med. Jag tror att på varje skola finns det någon stackare som mobbas, på den del arbetsplatser är det nog likadant. Jag kommer ihåg när jag jobbade i Göteborg och det snackades om en tjej, jag kom inte på något att säga just då utan var tyst. – Inte ens Ingrid har något positivt att säga om henne, sa min arbetskamrat då. Ja drar fortfarande på munnen när jag tänker på det!
Psykiska åkommor tar en allt större del av sjukvården och ibland är det faktiskt mobbning som ligger bakom, likaså de många självmorden. Alla måste vi gå före med gott exempel och tala om att vi inte accepterar mobbning. Men vad gör då våra politiker? De mobbar! Precis som när Bengt Westerberg reste sig och gick upp ur soffan när Bert Karlsson, Ian Wachtmeister och Ny Demokrati kommit in i riksdagen. Där rök det många dåvarande folkpartister!
Nu mobbar hela 7-klövern, ja de tävlar med varandra om vem som är den värste mobbaren. Annie Lööf ligger bra till, hon vägrar ju prata med Jimmie Åkesson (medan Sjöstedt går som smör). Man tror bara inte det är sanning! Politiker skall ju vara ett FÖREDÖME! Hur kan vuxna människor bära sig så illa åt? Jag är glad att vi har ett kungadöme, annars skulle vår president också vara en som mobbade.
Nu har vi i stället en jättefin kronprinsessa och lilla Estelle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0