Roterande Torbjörn

När ljuset har kommit tillbaka, sädesärlan trippar på gårdsplanen och man bara väntar på den första grönskan, då är det allt bra härligt att leva. Trippelina, kallade min mamma sädesärlan och det händer det att jag också gör.
Jag kommer ihåg en gång för länge sedan när jag höll datasonen i handen och vi skulle gå och hämta posten. ”Mamma, jag vill ha den fågeln” sa han. Men en fågel är alltid fri, det är ingen som kan äga en fågel. Ingen kan äga någon annan människa heller. Det borde våra ”svenska” muslimer få klart för sig. En kvinna får aldrig bli en ägodel, som kan slängas ut från balkongen, en byrå, som researrangören sade när jag reste till Egypten för 20 år sedan.
Jag hör lommen ropa ”nu dyker jag, nu dyker jag, nu dyker jag” och måsparet passar på att få litet frukost. Men så jagar de skatan och då kommer en annan skata och snor käket.
I år har inte sorkarna ätit upp lökarna heller. Ja, de fick sin rejäla dos av koldioxid i höstas, men det brukar inte hjälpa. Varje morron kollar jag så att inte rådjuren varit framme. Rådjur är smäckra och vackra att se på, men jag tycker inte om när de äter tulpaner.
Jag minns mina vårar, höstarna minns man inte…
Nästa blogg blir om politik (tror jag) och om Fredrik Reinfeldt, som jag röstade på. Kanske också om Torbjörn Fälldin, som skulle vända sig i sin grav om han kände till Centerns nuvarande politik. Om recept på högerskor. Min bror frågade mig om jag kunde hjälpa Anni Lööf med något bra recept på skor, men det finns inte i någon kokbok, kanske i nån tokbok. :)
Svaret gavs av Jan Elofsson:
Kolla någon vegansk där de tillreder skor av kravmärkt ekobomull utan animaliska tillsatser så som läder, borde finnas på valfritt hipsterhak...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0