Helt nakna!

För en månad sedan var de så fina, nu är det november och lövträden är helt nakna. Dagens ljusa tid blir allt kortare. Vår lanthandlare funderade en gång på varför man egentligen skulle ha november, vore det inte bättre att ha två månader maj i stället?
Kanske är det så att vi skall sätta värde på adventsbelysningarna som snart tänds? Och vi får ju vara glada att det inte blir som i fjol i Stockholm, SNÖ, SNÖ, SNÖ.
Domherrarna har kommit fram och de spår ju snö, enligt bondepraktikan i alla fall. Övriga vinterfåglar har vaknat också likaså de påpassliga skatorna. Jag kommer ihåg grannen som kallade mig ”skata nol i gårn”. Ja, jag hade kanske litet svårt att hålla mig för skratt ibland.
I går kväll satt katten, Tigra, på verandan och spejade. Något var det! Efter ett tag ser jag ett långsmalt djur som sprang genom trädgården. Förmodligen var det en grävling.
Nu har jag undvikit nyheterna och den obskyra granskningen också av kronprinsessan som i verkligheten gör ”allt för Sverige” och bröllopsresan borde ju vara preskriberad vid det här laget. Men som min bror sa, ”du får skicka med en kopia av deklarationen” när jag skulle skicka ko-böcker till kungabarnbarnen.
Jag skulle önska er en trevlig helg, men litet rädd är jag för att jag då låter som en agent, dvs inte menar något med vad jag säger, utan bara vill sälja. Och kallar alla för ”mina vänner” och sedan skäller på dem som inte tycker som jag. Men de har ju fel! Eller hur? 
Astrid Lindgren i Tegnerlunden får bli dagens bild. Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0