Bokfestival med böcker för prinsar och prinsessor

Hemma efter en fantastisk Bokfestival på Nöjesfabriken i Karlstad. Och man kan väl inte säga annat än vi hade tur med vädret, för när man kom ut från bokmässan var det halkigt. Uj, uj, tänkte jag, hur skall detta gå? Jag tänkte att här gäller det att inte följa biskop Wadensjös elfte bud: ”Inga bilar före mig”. Men E 18 var saltad så det var inga problem. Men i natt kom snön…
Det var så trevligt att träffa gamla bekanta, två tjejer från Siljans Måsar var där och Jennyli hade åkt ända från Halmstad. Många andra trevliga människor träffade jag också. Det är så att man får intryck och kunskap med sig hem.
Vykorten som jag hade fått upptryckta med bilder ur mina böcker var efterfrågade. Albert Einstein har jag på skrivbordet och han ber mig hälsa - det känner jag på mig. Annars var det väl bilderna på Higland Cattle och Marja i Myroms härliga bilder som människorna ville ha. Marjas bilder utstrålar glädje, ja hon är verkligen en riktig glädjespridare. På bokmässan hade hon dock att göra, hon målade live när vi hade vår scentid och så hade hon ju fullt upp med att signera Elis i Taserud, som hon gjort massor med fina teckningar i. En och annan ”Rosa” fick hon också signera, då blev det inte med Elis på cykel utan med en kossa förstås.
Kronprinsessan Viktoria vandrade ju i Glaskogen samtidigt som vi hade scentid på bokmässan, men vi fick möjlighet att skicka med böcker till alla kungabarnbarnen. Marja ritade förstås i böckerna till prinsessan Estelle och prins Oscar, till prinsessan Leonore och prins Nicolas samt till prinsarna Alexander och lille prins Gabriel, som ännu inte är döpt.
Ja, det är böcker för prinsar och prinsessor, för förskolor och äldreboenden, dokumenterade berättelser hur kor levde och lever sett ur en kos perspektiv. Gamla Rosa är nu nr 430, med plastnummer i örat och mjölkbilen har blivit en mjölktankbil. Själv skakar jag på huvudet och undrar vart tar tiden vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0