Sommar, ljus och värme

Tänk vad mycket lättare allt går när det är ljust! I dag kom också värmen. Ljus och värme, då trivs jag!
I går när jag var i Uppsala blev vi klara en halvtimme tidigare. Jag satt och glodde på tåget som gick till Stockholm 16.41. Tänk om jag skulle åka med (fast min biljett var utställd på 17.11)? Frestelsen var ganska stor… Då kanske jag skulle hinna med ett tidigare tåg till Karlstad och komma hem tidigare? Biljetten var ju utställd på tåg till Örebro och sedan buss för att komma till Karlstad och sedan Svensbyn kvart i 12 på natten. Biljetterna gick heller inte att byta om jag skulle ha hunnit med det.
Jag lyckades dock motstå denna frestelse… Resa utan rätt biljett är inte så kul… Det är inte så kul att resa hela vägen på toaletten heller – speciellt inte för dem som behöver komma dit.
Det var i alla fall ljust nästan hela vägen till Karlstad. Jag satt och läste hela vägen, plus att jag åt en smörgås jag tagit med mig från Birka Hostel. Det enda enkelrummet var ett tvåbäddsrum och så tryckte jag på frukost. Det var bara det att då blev det två frukostar… Beställa på internet är nog bra, men… När jag betalt för två frukostar tyckte jag i alla fall att jag kunde kosta på mig matsäck!
I dag kom sommaren! Den härliga svenska sommaren. Det kanske bara blir en dag, men då har det i alla fall varit sommar! Njut, mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0