Djävulens advokat

Som djävulens advokat måste jag bara ingripa när det bara finns en mening, den om fallet Kevin och de värmländska polisernas oduglighet. Någon måste ju ändå ha dödat Kevin.
I TV-programmen som går nu får vi ju inte heller hela sanningen, istället har man plockat ut bitar – de mest graverande bitarna ur den stora utredningen och serverar på ett sätt som får oss alla att tro att detta är all väsentlig fakta. Jag kommer ihåg advokaten som presenterade det hela och såg ut som en katt som svalt en kanariefågel. Redan då blev jag misstänksam.
Polisen tog ju hjälp av den tidens mest berömde psykolog och har något fel begåtts så är väl han närmast skyldig, inte Rolf Sandberg. Inte heller den varma förhörsledaren Ingrid Harrysson som sa: ”Efterhand kom det pö om pö saker som gjorde att man förstod att det här kan man inte berätta om man inte varit på platsen och på något sätt involverad”. Vi får heller inte glömma att metoder och rutiner vid förhör med barn ser helt annorlunda ut år 2017 jämfört med 20 år bakåt i tiden. Om 20 år framåt är det säkert också helt annorlunda jämfört med nu.
Att utredningen tas upp igen rör ju upp känslor på nytt inte minst för de berörda familjerna, men kan något nytt komma fram är det ju bra.
Nu har i alla fall djävulens advokat fått säga sitt!
Bilden är på vad som finns kvar inom elstängslet av mina tulpaner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0