Syrener good bye - San Diego nästa

Syrenerna doftar försommar liksom liljekonvaljerna och rönnens blommor. Men i dag är det svarta ränder i sjön och svalorna flyger lågt. Själv vill jag flyga betydligt högre när det bär i väg till San Diego. Jag har ju varit på alla Science of Consciousness konferenser sedan 2007, men jag saknar många av mina gamla vänner på talarlistan i år. Jag skall tala på onsdag, Power Pointen ligger på USB men jag borde förstås ha läst på litet mera…
Deepak Chopra kommer med, han talade i sin livesändning om Rupert Spira som har träffat på en meditation på en Science and Nonduality konferens i San Jose. På den meditationen var jag med och imponerades också av Rupert Spira. Världen är bra liten ibland!
Jag kommer att tänka på när jag och min dotter var med på en konferens i Tucson och träffade en av medförfattarna i min bok ,"Mysteries of Consciousness", Amna som är barnläkare och professor i Sudan. Amna var islamist, hon tog avstånd från det extrema men förklarade att halva Europa var islamistiskt och att det skulle bli hela Europa.
"Ja, till Sverige får de gärna komma, bara de anpassar sig", sa min dotter. "Nej, nej, en islamist kan inte anpassa sig, för oss gäller koranen", sa Amna.
Diskussionen tog fart. Jag hade faktiskt tänkt göra något annat den dag jag var ledig efter konferensen… Så kom jag på det, "det finns bara en Gud oavsett vad vi kallar honom, Allah eller något annat sa jag". Alla blev nöjda och frukosten kunde avslutas.
Jo, det var det jag lovat att berätta att det gick bra med benet! Ingen infektion trots två fyra cm stickor varav den ena gick rakt in, den andra parallellt. Vitlöksomslag efter det heta badet gjorde susen.
Dator skall jag ha med men telefonen avstängd, en försäljare ringde en natt var ”over there” och det gick på 100 spänn. I Indien fungerade inte telefonen men FB hade tydligen varit på så det kostade 600:--. Det är inte bara Somaliasamtal som är dyra...
Njut av den underbara svenska försommaren för mig också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0