Obildbar i julisolen

Nej, Charlotte kom inte i sjön i år heller, det är bara att konstatera medan julidagarna springer iväg. Det blev bara den lilla ”roboten”. Inte sjösäker alls om man är så långt ut att det inte går att simma iland.
Själv måste jag be om ursäkt för jag är fullkomligt obildbar när det gäller datorer och mobiler. Skrev svar på en kommentarer på bloggen till ”Anonymus” och vips var både svaren och meddelandena borta. Data-sonen har lärt mig att SPARA vad jag skriver, så det blir inte så mycket vanlig text borta nu, men annars är jag som sagt fullkomligt hopplös. Jag tror att datorn äter upp vad jag skriver!
Min dotter tittade misstänksamt på mig sedan hon hjälpt mig att spara en massa sidor jag skulle ha med mig på ”lilla datorn”. ”Tror säkert du kan göra detta själv”, sa hon ”du är ju författare”. Kanske är det att det inte är tillräckligt spännande, jag skulle väl inte vara så förbålt dum annars!
I veckan har vi varit och hälsat på släkten. Moster Gunhild som är 90+ var vid gott mod. ”Men jag klarar bara av att lyfta pensionen nu”, sa hon och fortsatte med att citera en bekant, ”Ebbe på torget är den enda svensken man kan se i Åmål numera”.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0