NDU på väg till Uppsala

Tänk vad glad jag blev när jag gått Drottninggatan uppöver till Vattumannens bokhandel och mina böcker tittade på mig! Visst, Aspect of Consciousness finns på 100 universitets-bibliotek världen över, men det var roligt att möta böckerna ”live”!
Sedan på kvällen när jag ändå skulle ligga över i Stockholm, på väg till Uppsala, var det ett möte vid Karlaplan med mina två medförfattare Göran Grip och Jan Pilotti samt Adrain Parker, professor i Göteborg, som jag brukar träffa i Tucson. Temat för kvällen var NDU, nära-döden-upplevelser och lokalen var knökfull.
När jag gick genom Fältövertsten (affärscentra) såg jag en man och tänkte ”vi skall nog på samma möte”. När jag kommer fram var han före… Han hade sett mig och slagits av att jag skulle till samma ställe. Han var väldigt intresserad av mina böcker också, presenterade sig och talade om att han hade ett TV-program på Manhattan. Senare fick jag reda på att han brukade intervjua Nobelpristagare också.
Pilotti, som både är fysiker och läkare, talade om sitt kapitel i min bok, att dåtid nutid och framtid han existera på samma gång. Han hade funderat på detta sedan han var ung (och kommunist), och äntligen förstod t o m jag!
Göran Grip, MD och översättare, talade om Pim van Lommel (som skrivit ett litet förord till Mysteries of Consciousness), Eben Alexander och de andra kända ”NDUarna”. Sedan lärde jag mig att det är svårt i en NDU att skilja på höger och vänster. Efter min stroke blandade jag ihop dessa, kör åt höger sa jag och pekade åt vänster. Jag har också skrivit i min bok ”The Journey to Life or Death” att stroken satt på höger sida vid talcentrat. Det sitter ju på vänster sida för bövelen! Nu fick jag förklaringen!
Göran sa också att när man bestämt sig för en tolkning är det den som gäller (hur tokig den än är). (Dagens politiker och s.k. skeptiker).
Man nämnde också Dean Radin (brukar vara med på konferenserna) varpå Adrian parker sa ”att han överdriver gärna sina saker. Då kom jag på sist gång jag hört Dean Radin kommit på något som borde fått Nobelpriset, och väntade på att de skulle ringa från Nobelkommittén ”men de ringde aldrig”. Nej, de ringer nog inte…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0