Hands up!

Anna Kinberg Batra har sagt ja till Jimmie Åkesson - eller är det till väljarna? Nyheten kommer i skymundan för Trumps installation som president. Där är det verkligen känslor inblandade. Själv har jag inte nog kunskap om.honom och USAs kultur för att ta ställning, dock med ett undantag,.hans kamp.för Israel, det enda demokratiska landet i mellanöstern.
Jag skall försöka förklara något varför jag inte anser mig kompetent.
I USA utvecklades ett forskningsprojekt under sjuttiotalet vid Stanford Research Institut. En forskning som bygger på låga hjärnfrekvenser och resulterade i Remote Viewing. Bakgrunden för CIA var att Sovjetunionen bedrev omfattande studier i parapsykologi med risk för att USA återigen skulle hamna på efterkälken, som man gjorde 1957 när ryska Sputnik började sin bana. Försöken blev otroligt lyckade och CIA spenderade 20 – 60 miljoner dollar årligen.
Ledare för forskningen var dotorerna Hal Puthoff och Russell Targ. ( jag har skrivit om detta i boken ”Det finns ingen död” och Russell Targ har ett utförligt kapitel i ”Aspect of Consciousness”) igngidfredriksson.com
På en konferens i San Jose var Russell Targ en av talarna. Jag kände väl igen hans berättelse och han signerade också några böcker. På min fråga varför remote viewing avbrutits, svarade han att detta var p.g.a. religiösa skäl. Ledande amerikaner hade frågat sig var denna kunskap kom ifrån - det stod ju inget om detta i Bibeln - då var det inte från Gud. Slutsatsen blev att då måste det vara från Satan och då var det tvärstopp!
Det var något om amerikansk kultur det! Men andra svenskar är ju experter…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0