Från andra sidan

Mot dumheten kämpar själva gudarna förgäves. Ja, nog är det så att man bävar över att Fortifikationsverket varit lika okunniga som Transportstyrelsen och lämnat ut ritningar på militära anläggningar, förbjudna att fotografera, till främmande makt. Hur naiva och rent ut sagt, dumma, får regeringar egentligen vara? (Gäller både Reinfeldt II och nuvarande)
Det kanske inte är så konstigt att det blivit som det blivit med flykting(?)mottagandet i Sverige. I Helsingfors har man knappat tagit emot några. För ett par år sedan gick jag genom Helsingfors varje kväll och jag såg bara glada finländare på uteserveringarna.
Här är jag numera litet försiktig när man reser varje månad till Uppsala och Stockholm. Jag måste faktiskt berätta om taxichauffören i Arizona. När jag kom till den vackra flygplatsen i Tucson sent en kväll fick det bli en taxi till konferenshotellet. Taxichauffören var från Spanien, pensionerad journalist men körde taxi för då träffade han så många intressanta personer, sa han. Jag berättade att 1000 personer från 60 länder väntades till konferensen Science of Consciousness och det gladde honom, då skulle han träffa många intressanta människor.
Han hade skjutsat människor från alla religioner, själv var han katolik. Han berättade att han kört islamister och förklarat att han hedrar profeten Mohammed, men han tillber Jesus, som gjorde gott, botade sjuka och uppstod från de döda. Detta dugde inte åt islamisterna som skulle skära halsen av honom för att han inte tillbad Mohammed. Men Mohammed hade ju gift sig med småflickor, haft flera fruar som ägodelar och inte gjort något gott.
De sprider bara hat mot alla som inte delar deras tro, och de har flera fruar som får massor med barn. Om 10 -20 år har de tagit över världen, det blir synd om våra barn och barnbarn, sa taxichauffören. Det kom massor med somalier till Spanien och nu har det kommit islamister hit till Tucson också, sa han.

Detta var vad en taxichaufför i Arizona berättade…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0