Blommorna borta både här och där

Så var jag då hemma igen efter Uppsala och Stockholm. På Drottninggatan var som sagt i TV blommorna borta på tisdagmorron men korvkiosken var kvar framför ingången till Åhléns. Lejonen som skulle skydda vårt land hade gjort sitt jobb och blivit litet luggslitna. Bitar var borta och det var repor efter långsidorna. I bröstet på en av väktarna kunde man tydligt se märken efter bildäcken.
Hemma var tulpanerna borta, nåja nästan… Jag hade ju varit så glad att jag blivit av med sorkarna men i år kom rådjuren och mumsade tulpanknoppar och drog upp lökarna i stället. Jag gjorde en fågelskrämma (Ingrid 2) och satte upp mitt i planteringen och sedan hängde jag upp Ö&B kassar, men tror ni att det hjälpte? Icke! Grannar som promenerade förbi trodde väl att jag blivit tokig och jag hajade till när jag fick syn på mig själv. Ja, min rosa jacka var det och min rosa mössa men byxorna satt inte riktigt bra uppe utan ett gråraggigt ”ben” stack fram. När jag kom hem var dock min före detta tulpanodling omgärdad av elstängsel. Där fick ni allt kära rådjur!
Välkomna till blomsterlandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0