Marja, mässor och amerikanska intervjuer

Trots att jag lockade med Marja Myrom som livemålare fanns ”ingen möjlighet” för mig att delta i Värmlandsmontern i bokmässan. Litet snopet kanske, men det är kortare väg till den värmländska bokmässan och den fantastiska utställningen i Södra Borgeby skola i Sunne fredag, lördag och söndag kl. 11-18. Så Marja var nöjd och det får väl jag också vara.
Jag kunde ju ändå inte åkt till Göteborg, för i fredags var det den dag jag intervjuades av Bob Bain för amerikansk TV. Ja, jag skippade Etikprövningsnämnden också, för intervjun blev ju senarelagd en vecka. Men nu är den i alla fall gjord! Det blev lyckat, sa datasonen som hjälpte till, fixade Skype och allting. Han är snäll han… Annars var jag inte nöjd för jag hade ju missat att göra reklam för mina böcker, och så kom jag inte ihåg hur många det var… 15 sa jag, men det är ju 16! Men missar man något har man det ju kvar till nästa gång.
Och fastän det inte åskat här på hela sommaren började det mullra under intervjun… men det gick bra, inga nedslag!
Amit Goswami och Carl-Johan Calleman, båda medförfattare, Goswami i ”Aspect of Consciousness” och Calleman i den kommande boken, min tredje om Consciousness hade varit med i tidigare intervjuer. Slumpen är ingen tillfällighet, heter det ju.
Men vad glad jag blev när Deepak Chopra, som har livesändningar, som man brukar kommentera, i en sändning säger ”Hello, Ingrid from Sweden, it´s always nice to talk to you”, och så vinkade han. Jag svarade ju förstås och vinkade tillbaka. Katten undrade förstås om jag blivit tokig, satt och pratade med datorn… Litet stollig får man väl vara!
Dagens bild: När dimman lättar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0