Medvetande - Muu...

Väl hemkommen från Sigtuna och Uppsala blev det ju en tur och retur till Uppsala igen. Men tågen går ju inte längre som tåget så det blev ingen tid över – men jag klarade det på en dag som började 6,15 och slutade 24,15.
Men nu vet jag inte vart tiden tagit vägen… I dag har jag bara svarat på mail och i går kväll när jag skulle ringa hem var telefonnumret helt borta. Höll jag på att bli dement? Eller få Alzheimers?
Tja kanske… Men mitt föredrag på den vetenskapliga konferensen blev i alla fall lyckat. Tack datasonen för hjälp med bilderna! Men när jag hade bilden ”We are born as 100 percent human but dies as 10 percent human” och frågade om detta var möjligt skakade en av professorerna på huvudet.
På frågestunden efter föredraget begärde han ordet. Då var jag allt litet skraj… Men han höll ett långt tal där han tackade mig. Det är sådant som gör en glad och gör att man orkar fortsätta.
I dag fick jag ett mail från en svenskfödd kvinnlig professor i USA, som tackade för min bok, men jag kommer ju inte ihåg vilken bok det var…
Nu får jag försöka ta itu med ”litet jordiskt”, främst komma ifatt tiden. Om det nu inte går att ändra på tidsdimensionen… Och så skall jag prata litet grand med bonde-sonens kossor. För kor har medvetande. Det sade Rupert Sheldrake och jag håller med till 100 procent! Muu…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0