Det är väl lovligt att leka IS?

Nu har jag verkligen lekt IS! Jag har sprängt med karbid så det har låtit värre än Jönssonligan. Jag har tejpat fast en dammsugarslang på avgasröret från bilen och stuckit ned slangen i uppgrävda sorkhål, allt medan bilen fått gå. Jag vet inte om det är lagligt att göra så och det tänker jag inte fråga om heller.
Sedan har jag planterat lökar som jag brukar… Men det är väl bäst att jag sparar förpackningarna så jag får se de vackra blommorna. För jag ger mig katten på att sorken har överlevt mina IS-ansträngningar och lever gott på blomsterlökar och äppelrötter hela vintern. Jag tror inte det är någon som planterar så mycket lökar på hösten som vad jag gör, åtminstone inte när man vet att de kommer att ätas upp.
Och när jag planterade upptäckte jag flera gångar… men nu hade jag ju tagit bort mördarslangen.
Hoppet är ju det sista som överger människan, heter det ju… För att nu inte tala om alla äppelträd jag planterat. Ingrid Marie klarade sig rätt länge. Vi fick rejält med äpplen – ett år. Nästa vår var trädet översållat med vita blommor som vissnade och äppelträdet kunde bara dras rakt upp ur backen.
Om sork tycker jag alltså inte! Men nu skall ja snön komma… Huvaligen… Men då är det rätt bra att alla löv inte ramlat ned från träden… Höstbilden tog jag för mindre än en vecka sedan. Och jag måste faktiskt erkänna att hösten kan ju vara riktigt vacker och så många fina tulpanlökar jag har på förpackningarna också…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0