Marja kommer och målar en tavla

Marja Myrom Hallstensson kommer med till Värmlands bokfestival. Jätteroligt! Marja kommer att måla en tavla på stora scenen på lördag kl. 17.00, en tavla som lottas ut. Marja kommer också att vara där från kl. 10 – 13 i morron och signera böckerna hon har illustrerat. Det är ju hon som gjort korna levande. Hon brukar rita ett helt nytt motiv när hon signerar också.
Sedan kommer jag givetvis att ha fler böcker med, böcker om medvetande och tvärvetenskap. Tack vare mina medförfattare, som ex. Menas Kafatos som var Deepak Chopras medförfattare försöker jag fånga upp de senaste vetenskapliga rönen.
Och så skriver jag om kor. ”Tjuren Tänker” är en fotobok om bonde-sonens Highland cattle. Visst har djuren också medvetande! Så har jag ju skrivit om Rosa Lyckans ko, två böcker om hur kor levde och lever från 1950-talet till nu. Jag är så glad över att Marja gjort Rosa och de andra korna levande. Jag frågade först Hans Arnold, som illustrerat ”Det finns ingen död” och ”H2O Bara vanligt vatten”, men han såg bara råttor, sa han. Jag måste bara skratta. Det var väl inte konstigt, så många råttor som han ritat! Vattendroppen blev hans sista målning. Han dog nämligen i oktober 2010, samma dag jag cyklade över Golden Gate.
Jag hade Rosa med på bokmässan i Göteborg. Då var det en man som tyckte att den var litet för enkel, men då räckte jag fram ”Aspect of Consciousness” och tänk att då blev han helt tyst.
Välkomna till Bokfestivalen och min och Marjas monter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0